2040411204 |
Enfocament restauratiu i mediació escolar |
2021-2022 |
Taller d'equips de centre. Primària-Secundària |
|
|
|
5/11/2021 - 17/11/2021 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP Ciutat de Badalona |
|
Av. Maresme, 192-212 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les pràctiques restauratives ofereixen eines que permeten prevenir, detectar, gestionar i resoldre les situacions de conflicte o problemes per tal de millorar la convivència i reforçar els vincles afectius entre les persones afectades per aquestes situacions.
A l’escola, el cercle restauratiu és una metodologia que vol posar l’accent en la comunitat, en la reconstrucció de relacions, en la responsabilitat i en la confiança.
Aquesta formació pretén apropar als professionals l’eina dels cercles de diàleg i la seva utilitat pràctica a l’aula.
|
| |
Objectius |
Objectiu general: Apropar les pràctiques restauratives (cercles, mediació...) a l’equip docent per a valorar el com poder implementar
aquests recurs al centre educatiu.
Objectius específics:
- Comprendre el conflicte i el seu impacte
- Apropar la metodologia dels cercles de diàleg i les seves utilitats pràctiques
- Treballar la capacitat de gestionar situacions de conflicte amb la mirada restaurativa
- Dissenyar, practicar i avaluar la aplicabilitat de les pràctiques restauratives a l’aula.
Objectiu operatiu:
- Acostar els continguts a les necessitats reals de l’equip docent.
- Dissenyar i fer arribar enquesta per a conèixer el context on es realitza la formació.
|
| |
Continguts |
El conflicte com a oportunitat tenint present l’impacte que té en
comunitat educativa.
De què parlem quan diem pràctiques restauratives?
La mediació en les pràctiques restauratives
La comunicació com a peça clau:
- La Comunicació No Violenta com a guia.
- Nivells d’escolta, empatia i formulació de preguntes
- Clarificació de necessitats i interessos.
Com dissenyar un cercle a mida
Aplicació pràctica a l’aula
Avaluació de la pràctica a l’aula
|
| |
Observacions |
En el cas de les formacions en línia síncrones, cal identificar-se amb l’usuari XTEC individual i connectar-se amb un dispositiu amb càmera, altaveus/auriculars i micròfon operatius, que s’hauran d’activar a requeriment de la persona formadora"
|
| |
Formador/a |
Alberto Ibai i Mireia Pujol
|
| |
Avaluació |
La valoració del curs es realitzarà amb enquestes quantitatives i qualitatives a la finalització del curs per part de les persones participants, mentre que la valoració de l’equip docent serà una valoració continuada i final seguint els models de gestió interna
d’Espai Coneix.
A la finalització del curs, Espai Coneix es compromet a fer retorn de la valoració final del curs amb un informe que recull, de manera sintetitzada, les dades rellevants del mateix.
|
| |
Requisits de certificació |
Assitència al 80% de les sessions presencials i valoració positiva de la tasca encomanada.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres, docents, tècnics comunitaris, integradors socials i dinamitzadors
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
05/11/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
08/11/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimecres |
10/11/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
divendres |
12/11/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dilluns |
15/11/2021 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dimecres |
17/11/2021 |
1730 |
1930 |
|
| |